”Bizalom mindenek felett”
Ingatlankezelés
Ügyviteli és szervezési feladatok:
A
társasházakról szóló törvény és az alapító okirat valamint az SZMSZ szerint a
közgyűlés megszervezése, összehívása, levezetése
közgyűlési anyagok előkészítése
meghívók kiküldése, jegyzőkönyv
vezetése, döntések megszavaztatása
a
közgyűlésen hozott határozatok nyilvántartása és végrehajtása
intézkedési eljárás megszavaztatása a nem
fizetőkkel szemben
intézkedés a nem fizető
tulajdonosokkal szemben a törvényben meghatározott kereteken belül
felszólítások-írásban
fizetési meghagyás kezdeményezése,
jelzálog bejegyzés, eseti bírósági ügylet (a peresítés költségét a közösségnek
kell megelőlegezni) kezdeményezése a közgyűlési határozat alapján
közös költség meghatározása,
kezelése, közlése, beszedése és nyilvántartása
rendszeres tájékoztatás készítése a
közös költség befizetésének alakulásáról
helyszíni
közös költség beszedés havonta egyszer
közgyűlés
évente többször, igény szerint - nem csak az éves kötelező
iratok
megőrzése
szerződések
kötése
Szervezeti
és Működési Szabályzat (SZMSZ), házirend javaslatok kidolgozása
a társasház
közösségének képviselete jogi és hivatalos ügyekben
jogi
eljárások nyilvántartása
felújítási
munkák koordinálása
jótállási
és szavatossági jogok érvényesítése
munkavégzések,
házirend és tűzvédelmi előírások betartásának, lakások rendeltetésszerű használatának,
közmű-fogyasztásmérők ellenőrzése
nyilvántartások
vezetése
a tulajdonosok kiértesítése a
fizetendő üzemeltetési, felújítási költségekről a fizetési határidő
megjelölésével és a fizetés módjával
a bevételekről, kiadásokról pontos,
naprakész nyilvántartás vezetése a Számvizsgáló Bizottság tagjainak betekintés
biztosításával
kapcsolattartás
a hatóságokkal, bankkal, közüzemű szolgáltatókkal, bérlőkkel, használókkal
Pénzügyi és gazdálkodási feladatok:
az éves költségvetési javaslat és az
előző évi beszámoló elkészítése, elfogadtatása
a számviteli szabályok szerint évente egyszer
költségvetési javaslat készítése, mely tartalmazza:
-
a közös tulajdonnal kapcsolatos várható
bevételeket és kiadásokat költségnemenként
-
a tervezett üzemeltetési, karbantartási és
felújítási munkákat
-
a közös költséghez való hozzájárulás összegét
a külön tulajdonban lévő lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek
szerinti bontásban
társasház
teljes körű könyvvezetése, éves elszámolás, mérleg és beszámoló készítés, mely
tartalmazza:
-
a
tervezett és tényleges kiadásokat költségnemenként és a közös költség
megosztásának a szervezeti-működési szabályzatban megállapított szabálya
szerinti bontásban, ezen belül az üzemeltetési kiadásokat, valamint a
karbantartásokat és a felújításokat az elvégzett munkák részletezésében,
-
a
tervezett és tényleges bevételeket források szerint, ideértve a közösség javára
még nem teljesített - lejárt - követelések részletezését és a behajtás
érdekében megtett intézkedéseket is,
-
záróegyenleget
a pénzkészletek kezelési helye szerint részletezve,
-
a
közösség tulajdonát képező vagyontárgyak tárgyieszköz leltárát,
-
a
tárgyévhez tartozó, a közösség egészét terhelő kötelezettségeket, továbbá
-
a
közös költségekhez való hozzájárulás előírását és teljesítését - a
tulajdonostársak nevének feltüntetésével -, a külön tulajdonban lévő lakások és
nem lakás céljára szolgáló helyiségek
szerinti bontásban.
hasznosítási
javaslat készítése:
-
az épület jellemzői és műszaki adottságai
alapján a közös területek, helyiségek, lakások hasznosítási javaslatainak
kialakítása
-
a hasznosítási javaslatok pénzügyi elemzése,
terve készítése
a
társasház pénzeszközeinek kezelése, pontos nyilvántartása – házipénztár,
üzemeltetési számla, felújítási számla
számlák
kifizetése
épületbiztosítási
ügyintézés
Társasház pénzügyi és számviteli
nyilvántartása, adónyilvántartása és adózása, elszámolása és adóbevallása az
érvényben lévő jogszabályok szerint
Épületfenntartási, üzemeltetési feladatok:
minden
szükséges intézkedést megteszünk az épület fenntartásának biztosítása érdekében
épület
állagának folyamatos figyelemmel kísérése
üzemeltetési
feladatok folyamatos ellátása, karbantartási munkák számbavétele, bonyolítása
a
közösség döntése, közgyűlési határozat alapján felújítási munkák bonyolítása
munkák
megrendelése
szerződéskötések
(alvállalkozói, szolgáltatói, munkáltatói)
szolgáltatók
tevékenységének ellenőrzése
árajánlat
beszerzése, bekérése, azok elemzése és közgyűlés elé terjesztése
javítások
műszaki ellenőrzésének megszervezése
kapcsolattartás
a hatóságokkal, bankkal, közüzemű szolgáltatókkal, bérlőkkel
Előzetes
felújítási- és karbantartási tervezet készítése
Vállalkozásba
adott felújítási, karbantartási munka lebonyolítása, műszaki ellenőrzése, átvétele
Azonnali
hibaelhárítás mindazon esetekben, ahol annak elmaradása balesetet okozhat, vagy
életet veszélyeztethet
Elemi csapás (tűz-, víz-,
viharkárok), nagyobb elemi károk előfordulása esetén karbantartási ügyeleti
riadólánc megszervezése, a sürgős helyreállítási munkák, illetve óvintézkedések
megkezdése, végzése, szükség szerint együttműködve más elhárító szervekkel és
egyéb szolgáltató vállalatokkal
Takarítás
Takarítást
több ütemben végzünk, minden Társasháznál egyedi megállapodás szerint és az
ingatlan jellege, típusa és a lakói igényeknek megfelelően látjuk el az
általános takarítási feladatokat. Lakói igényeknek megfelelően a takarítás díja
más-és más.
Általános
takarítási feladatok:
az épülethez tartozó közterület, járda
felsöprése, hulladék összeszedése
lépcsőház, pihenők, alagsor felseprése,
lemosása, felvonófülkék tisztántartása
hamutartók ürítése, szükség szerint
portalanítás, ablakpucolás
az épülethez tartozó kukaedények közvetlen
környezetének takarítása
az épülethez tartozó kisebb kukaedények
meghatározott időszakonként, szükség szerinti kimosása, fertőtlenítése
udvar feltakarítása, fűnyírás és idény
szerint sövények, fák metszése
pince, padlás tisztítása
tavasszal és ősszel nagytakarítás során,
illetve indokolt esetben gyakrabban a lépcsőházi korlátok portalanítása, a
lépcsőházi ajtók üvegfelületeinek tisztítása és ablakok lemosása
télen hóeltakarítás, síkosságmentesség és a
tárolóedények megközelítési útvonalának járhatóvá tétele, csúszásmentesítése
korlátok, beépített szekrények, mérőszekrények,
lépcsőházi nyílászárók tisztítása
üvegfelületek portalanítása
közös helyiségek takarítása
a mindenkori
időjárási viszonyokra figyelemmel a baleset veszély elhárítása, megelőzése
a lakók által jelzett helyeken a lépcsőházi
világítás meghibásodása esetén égő cseréje
A
takarításhoz szükséges takarítószer, eszköz, védőeszköz, síkosságmentesítéshez
szükséges szóróanyag költségei a társasházat terheli.
Szakipari munkák:
üvegezés
lakatos munkák – hegesztés, zárcsere, egyéb
villanyszerelési munkák
Lépcsőházfestés, közös helyiségek tisztasági
festése
hideg-, melegburkolás
vízvezeték szerelés
Emellett széleskörű szakmai
kapcsolatkörrel rendelkezünk, így rövid időn belül biztosítani, illetve
ajánlani tudunk minden jellegű szakipari hibák elhárítására és javítására
kiváló, megbízható szakembereket a kivitelezésre, akik munkájukra teljes
garanciát vállalnak, és több éve dolgozunk együtt velük. A Domus Central Kft.
teljes bizalmát élvezik ezek a vállalkozók. Természetesen a mi általunk
ajánlott vállalkozók, ha a Társasháznál nem válnak be, vagy fenntartás alakulna
ki a lakókban, akkor lehetőség van más vállalkozókat keresni a munkák
elvégzésére.